Lähtö lähenee!
Olen Hilda, 23-vuotias terveystieteiden opiskelija Jyväskylästä ja olen lähdössä kevätlukukaudeksi vaihtoon Amsterdamiin. Lähden matkaan helmikuun alussa ja palaan Suomeen kesäkuun lopussa tai heinäkuun alussa. Kun aloitin opiskelun yliopistossa vuoden 2015 syksyllä, melko pian meille kerrottiin mahdollisuuksista suorittaa osa opinnoista ulkomailla. En ollut ollut itse kovin kiinnostunut vaihdosta vielä lukiossa, mutta yliopistossa monet kaverit kertoivat halustaan lähteä. Tämä innostus tarttui minuunkin, sillä ajattelin, etten tahdo viettää yhtä lukukautta ’’yksin’’ Suomessa jos lähes kaikki muut lähtevät ulkomaille. Niinpä aloin itsekin ottamaan selvää erilaisista mahdollisuuksista. Opintojen ajoitussuunnitelmassa kolmannen vuoden kevät oli melkein kokonaan tyhjä oman alan opinnoista, joten vaihto oli helpoin ajoittaa siihen. Toisen opintovuoden keväällä hakuaika seuraavalle keväälle koitti ja selailin eri yliopistojen opintotarjontaa. Päädyin hakemaan ensim...