Opiskelu VU:ssa
Mulla oli eilen ensimmäinen tentti, mikä tarkoittaa sitä, että ensimmäinen jakso on jo takana päin! Jotakuta saattaa kiinnostaa mitä mä täällä oikein opiskelen, joten ajattelin nyt kertoa mun opinnoista täällä Vrije Universiteit Amsterdamissa. Täällä on keväisin saatavilla tosi vähän kandi-tason terveystieteiden kursseja, joten opiskelen pääasiassa sosiaalitieteitä. Yliopiston sivuilta löytyi nopeasti lista englanninkielisistä kursseista, jotka ovat avoimia vaihto-opiskelijoille ja myös tietoa näiden kurssien sisällöistä. Kurssivalinnat tehtiin jo ennen tänne saapumista netissä lähettämällä omat valinnat paikalliselle kv-vastaavalle. Ohjeet kurssien valitsemiseen saatiin sähköpostilla ja saimme myös linkin sivustolle, jossa voi tarkistaa kurssien aikataulut ja sitä myötä myös sen, etteivät kurssit mene päällekkäin. Tuo sivusto oli mun mielestä vanhanaikainen ja vaikea käyttää, ja valitsinkin tietysti vahingossa sellaiset kurssit, jotka menivät päällekkäin. Valitsin ensimmäise...