Miten Hollanti on yllättänyt?
Pakko myöntää, että tämän blogin olemassaolo on päässyt välillä unohtumaan, ja niinä hetkinä, kun sen muistaa, ei ikinä ole aikaa kirjoittaa. Viimeisimmän kirjoituksen jälkeen on tapahtunut paljon, muiden muassa mahtava Supertrip, visiitti Maastrichtissa kavereita moikkaamassa ja viikonloppu Pariisissa. On täällä myös toki opiskeltu ja eletty normaalia arkea ja nautittu kesäisistä säistä. Lyhyesti sanottuna täällä menee todella hyvin, ja aika kuluu jopa liiankin nopeasti. Vielä on onneksi monta viikkoa jäljellä ja yritän nauttia niistä täysillä! Ajattelin tällä kertaa kirjoitella niistä asioista, jotka on yllättäneet Hollannissa. Hollanti ei eroa Suomesta niin merkittävästi, että isoa kulttuurishokkia olisi päässyt syntymään, mutta jotkin asiat täällä kyllä pistävät ihmetyttämään. Pankkikortit. Voisi luulla, että Visalla pärjäisi hyvin eurooppalaisessa pääkaupungissa, mutta yllättäen täällä olisikin syytä olla hollantilainen pankkitili- ja kortti. Junalipun ostaminen ei onn...