Lähtö lähenee, taas!

Monet kaverit Suomessa on jo kesälaitumilla, mutta täällä alkaa yliopistolla nyt vasta viimeinen jakso.  Eka ja toka jakso kesti molemmat kaksi kuukautta, mutta tämä kolmas jakso on vain (vajaan) kuukauden mittainen.

Mä tykkään laittaa tänne tekstien sekaan kuvia mitkä ei liity mitenkään mihinkään

Ekassa jaksossa mulla oli siis päällekkäisyyksien takia pelkästään kurssi Globalization 1, josta sain 6 opintopistettä. Tokassa jaksossa oli kaksi 6 opintopisteen kurssia, Globalization 2 ja Sex work in the times of anti-trafficking. En mitä ilmeisimmin ollut valmistautunut Globalization 2 -tenttiin tarpeeksi hyvin, sillä en millään usko pääseväni sitä läpi. Tämä harmittaa, koska uusinta on vasta sitten, kun olen jo Suomessa, joten opintopisteet jäävät kurssista saamatta. Kurssi oli niin puuduttava, etten olisi kyllä ehkä jaksanut uudestaan edes lukea tenttiin, vaikka se mahdollisuus olisi ollutkin. Yhteen kurssiin on yritetty tiivistää niin paljon asiaa, että kurssin pääpointti jää epäselväksi.

Van Gogh -museossa oli kuvausmahdollisuus ja pitihän se hyödyntää

Sex-work in the times of anti-trafficking -kurssi yllätti minut positiivisesti. Luennot ja artikkelit olivat mielenkiintoisia ja seksityötä käsiteltiin useista eri näkökulmista. Kurssiin kuului kirjallisuusesitelmä ja posterin tekeminen jostain ajankohtaisesta seksityöhön liittyvästä aiheesta. Lisäksi kurssin lopuksi oli kotitentti. En ollut koskaan aikaisemmin tehnyt kotitenttiä, joten en osannut pelätä sitä. Tentti koostui viidestä esseekysymyksestä, joista jokaisessa piti vastata myös kolmeen alakysymykseen tiettyihin artikkeleihin perustuen. Tentti aukesi kello yhdeksältä aamulla ja sulkeutui seuraavana iltapäivänä klo 17. Tein tenttiä ensimmäisenä päivänä aamuyhdeksästä yömyöhään ja seuraavanakin päivänä korjailin vastauksiani parin tunnin ajan. Tentti oli aivan kamala, mutta uskon sentään pääseväni sen läpi. 

Suositus Amsterdamissa: A'dam lookout. Korkean tornin huipulta on hyvät näkymät Amsterdamin yli ja mahdollisuus kokeilla Euroopan korkeinta keinua. Keinu oli aivan kamala mutta samalla ihan mahtava.

Huomenna alkaa viimeinen kurssi, International public health. Oon kyllä odottanut tätä viimeistä kurssia aika paljon, koska se on mun vaihtarikevään ainoa terveystieteiden kurssi. Tahti kurssilla tulee olemaan kyllä tiivis, sillä tentti on vain reilun kolmen viikon päästä ensimmäisestä luennosta.

Heräsin yksi aamu tip tip tip -ääneen ja huomasin, että seiniltä valuu vettä. Vesi oli tullut kahta kerrosta ylempää jonkun huoneesta. Huoltomies sanoi, että kyllä se kuivaa. Tässä rakennuksessa asuminen ei voi olla hyväksi ihmiselle.

 
Niin uskomatonta kuin se onkin, vaihtoa on jäljellä enää alle kuukausi. Osa vaihtareista lähti jo toisen jakson jälkeen takaisin kotimaihinsa, mutta itsellä kesäkuuhun mahtuu onneksi vielä aivan mahtavia juttuja. Varattiin huipulla porukalla reissu Texeliin yhdeksi viikonlopuksi. Texel on saari Pohjois-Hollannissa ja ilmeisesti siellä voi tehdä vaikka mitä hauskaa. En edes tiedä koko kohteesta oikeastaan mitään, mutta odotan kovasti viimeistä yhteistä reissua parhaiden vaihtarikamujen kanssa. Heti Texelistä palattuani kaveri Suomesta tulee kylään ja visiittiin mahtuu Beyoncen ja JAY Z:n yhteiskeikka. Huippua! Myös vanhemmat on tulossa vielä kylään ennen paluuta Suomeen, joten kesäkuu tulee hurahtamaan varmasti vähintään yhtä nopeasti kuin muutkin kuukaudet täällä. Miten nyt voi olla jo kesäkuu?



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Liikkuminen Amsterdamissa ja muualla Hollannissa

Viimeiset kaksi viikkoa

Missä minä asun?