Monet kaverit Suomessa on jo kesälaitumilla, mutta täällä
alkaa yliopistolla nyt vasta viimeinen jakso. Eka ja
toka jakso kesti molemmat kaksi kuukautta, mutta tämä kolmas jakso on vain
(vajaan) kuukauden mittainen.
 |
| Mä tykkään laittaa tänne tekstien sekaan kuvia mitkä ei liity mitenkään mihinkään |
Ekassa jaksossa mulla oli siis päällekkäisyyksien takia pelkästään
kurssi Globalization 1, josta sain 6 opintopistettä. Tokassa jaksossa oli kaksi
6 opintopisteen kurssia, Globalization 2 ja Sex work in the times of
anti-trafficking. En mitä ilmeisimmin ollut valmistautunut Globalization 2 -tenttiin
tarpeeksi hyvin, sillä en millään usko pääseväni sitä läpi. Tämä harmittaa,
koska uusinta on vasta sitten, kun olen jo Suomessa, joten opintopisteet jäävät
kurssista saamatta. Kurssi oli niin puuduttava, etten olisi kyllä ehkä jaksanut
uudestaan edes lukea tenttiin, vaikka se mahdollisuus olisi ollutkin. Yhteen kurssiin on yritetty tiivistää niin paljon asiaa, että kurssin pääpointti jää epäselväksi.
 |
| Van Gogh -museossa oli kuvausmahdollisuus ja pitihän se hyödyntää |
Sex-work
in the times of anti-trafficking -kurssi yllätti minut positiivisesti. Luennot ja artikkelit olivat mielenkiintoisia ja
seksityötä käsiteltiin useista eri näkökulmista. Kurssiin kuului kirjallisuusesitelmä
ja posterin tekeminen jostain ajankohtaisesta seksityöhön liittyvästä aiheesta.
Lisäksi kurssin lopuksi oli kotitentti. En ollut koskaan aikaisemmin tehnyt
kotitenttiä, joten en osannut pelätä sitä. Tentti koostui viidestä
esseekysymyksestä, joista jokaisessa piti vastata myös kolmeen alakysymykseen
tiettyihin artikkeleihin perustuen. Tentti aukesi kello yhdeksältä aamulla ja
sulkeutui seuraavana iltapäivänä klo 17. Tein tenttiä ensimmäisenä päivänä aamuyhdeksästä yömyöhään ja seuraavanakin päivänä korjailin vastauksiani parin tunnin ajan. Tentti oli
aivan kamala, mutta uskon sentään pääseväni sen läpi.
 |
| Suositus Amsterdamissa: A'dam lookout. Korkean tornin huipulta on hyvät näkymät Amsterdamin yli ja mahdollisuus kokeilla Euroopan korkeinta keinua. Keinu oli aivan kamala mutta samalla ihan mahtava. |
Huomenna alkaa viimeinen kurssi, International public
health. Oon kyllä odottanut tätä viimeistä kurssia aika paljon, koska se on mun vaihtarikevään ainoa terveystieteiden kurssi. Tahti kurssilla tulee olemaan
kyllä tiivis, sillä tentti on vain reilun kolmen viikon päästä ensimmäisestä
luennosta.
 |
| Heräsin yksi aamu tip tip tip -ääneen ja huomasin, että seiniltä valuu vettä. Vesi oli tullut kahta kerrosta ylempää jonkun huoneesta. Huoltomies sanoi, että kyllä se kuivaa. Tässä rakennuksessa asuminen ei voi olla hyväksi ihmiselle. |
Niin uskomatonta kuin se onkin, vaihtoa on jäljellä enää alle kuukausi. Osa vaihtareista
lähti jo toisen jakson jälkeen takaisin kotimaihinsa, mutta itsellä kesäkuuhun
mahtuu onneksi vielä aivan mahtavia juttuja. Varattiin huipulla porukalla reissu
Texeliin yhdeksi viikonlopuksi. Texel on saari Pohjois-Hollannissa ja
ilmeisesti siellä voi tehdä vaikka mitä hauskaa. En edes tiedä koko kohteesta
oikeastaan mitään, mutta odotan kovasti viimeistä yhteistä reissua parhaiden
vaihtarikamujen kanssa. Heti Texelistä palattuani kaveri Suomesta tulee kylään ja
visiittiin mahtuu Beyoncen ja JAY Z:n yhteiskeikka. Huippua! Myös vanhemmat on
tulossa vielä kylään ennen paluuta Suomeen, joten kesäkuu tulee hurahtamaan
varmasti vähintään yhtä nopeasti kuin muutkin kuukaudet täällä. Miten nyt voi olla jo kesäkuu?
Kommentit
Lähetä kommentti